• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Jag tänkt på en sak, om jag får skuldsanering får jag ut ca 18 tusen plus barnbidrag. När man får skuldsanering ingår barnbidraget i summan att de blir endast 18 tusen eller blir det plus barnbidrag med? Någon med barn som kan svara på det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Loppo89

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
5 Oktober 2021
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Jag tänkt på en sak, om jag får skuldsanering får jag ut ca 18 tusen plus barnbidrag. När man får skuldsanering ingår barnbidraget i summan att de blir endast 18 tusen eller blir det plus barnbidrag med? Någon med barn som kan svara på det?
Du får 18 + barnbidraget.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Jag tänkt på en sak, om jag får skuldsanering får jag ut ca 18 tusen plus barnbidrag. När man får skuldsanering ingår barnbidraget i summan att de blir endast 18 tusen eller blir det plus barnbidrag med? Någon med barn som kan svara på det?
Man utgår från ditt och ev barns förbehållsbelopp + buffert i vad du får behålla.
Alla inkomster bakas ihop till en klump oavsett om det är underhåll, barnbidrag, bostadsbidrag, lön etc och allt utöver förbehåll och buffert är ditt betalningsutrymme.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Ok! Så de kan bli 18 med barnbidraget inbakat då? Eller mindre eller mer? :facejoy:
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Ok! Så de kan bli 18 med barnbidraget inbakat då? Eller mindre eller mer? :facejoy:
KFM har ett självtest på hemsidan som stämt bra för mig gällande beloppet, medan andra upplevt det mer missvisande.
Är ditt förbehåll (+ buffert) 18 så behåller du 18 :)
Barnbidraget räknas inte på något annat sätt än lön. Jag tex ligger där omkring ink buffert på 1000:- och har två barn på halvtid.

Såvitt jag vet är merkostnadsersättning det enda man kan få utöver sitt förbehållsbelopp men tanken där är ju att ersätta kostnader man redan haft.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
KFM har ett självtest på hemsidan som stämt bra för mig gällande beloppet, medan andra upplevt det mer missvisande.
Är ditt förbehåll (+ buffert) 18 så behåller du 18 :)
Ok! Har bara hittat de för löneutmätning och då blir det 19300 men då tog jag medicin med upp till högkostnadsskyddet då jag äter epilepsi medicin. Är de kanske samma test ?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp